måndag 5 mars 2012

Sportlov



För första gången i mitt vuxna liv (tro det eller ej) är jag på fjällsemester under sportlovet. Jag tänkte bara dela med mig av några riktigt bra ingredienser för ett härligt sportlov. Att det heter just SPORTlov är ganska fiffigt faktiskt, det bjuder in till mer aktivitet än vanligt... Några ingredienser har jag redan avverkat/upplevt och några ingredienser vet jag kommer ner i grytan under resten av veckan.
  • Längdskidåkning
  • Umgänge med familjen
  • Vinterlöpning i solen
  • Härliga vårpromenader
  • Slalomåkning
  • Takdropp från stugtaket
  • Familjespel
  • Goda och hälsosamma (så klart ;)) middagar
  • Bastu varje kväll
  • God sömn
  • Frisk luft
  • Miljöombyte
  • Äventyrsbad
  • Medveten närvaro
  • Inga vardagliga sysslor
  • Lugn och ro
  • Antioxidantrikt rödvin i små doser
  • Tid för reflektion
  • Kvalitetstid med barnen
  • Nya utmaningar (branta skidbackar)
  • Tänd brasa
  • Tystnad

Listan kan göras mycket längre, men med dessa ingredienser i kroppen kommer jag att vara fullt laddad inför en mycket välfylld kalender våren ut. Livet är bra härligt, speciellt när man får chansen att uppleva en vecka som inte kan gå mer i hälsans tecken än vad denna gör.

TACK för sportlovet!
     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar